Herstel en reiniging

Het verwerken van de (automatische)meldingen, plannen, het snel afwikkelen van alle handelingen, t/m de facturen wordt doeltreffend ondersteund.

Herstel en reiniging

Begin van deze eeuw gingen ook schadeverzekeraars in Nederland (in navolging op de Belgische markt) steeds meer gebruik maken om ingeval brand-, water- of inbraakschade de schade te vergoeden door gestuurd herstel. Dit leidde onder meer tot overnames maar ook tot het samengaan van regionaal actieve reconditioneringsbedrijven die gezamenlijk wel konden voldoen aan de wens van verzekeraars om landelijk dekkend te zijn. Dit in combinatie met het ontstaan van Herstel Verzekerd (HV) HUB leidde tot het steeds gestructureerder afhandelen van dit type (inboedel) schades. Promis kent voor deze markt uiteraard een koppeling met Herstel Verzekerd Hub waarbij middels XML-berichten over en weer wordt gecommuniceerd tussen de verschillende spelers in deze keten. Vanaf de primaire schademelding tot en met facturering en enquêtering enz.

Nieuw voor deze markt waren Service Level Agreements ( SLA’s) op grond waarvan schadeverzekeraars met name de aangesloten natura-herstellers/reconditioneerders monitoren. Dit om ingeval van dit soort schades de verzekerde zo adequaat mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Direct contact? Bel (+31) (0)30 60 20 160