Dit is waarom bedrijven nu een slim workflow management systeem nodig hebben…

Dit is waarom bedrijven nu een slim workflow management systeem nodig hebben…

Vreemd eigenlijk. In de meeste aanvragen voor een offerte, of in een aanbesteding, staat nagenoeg niets beschreven over workflow. Over het algemeen gaat het bij het uitvragen om functionele zaken, zoals bijvoorbeeld het kunnen integreren van de aangeboden oplossing met een bestaand systeem of proces. Terwijl het menselijke aspect vele malen belangrijker is. Daarom deze 4 redenen, om juist nu in een goed workflow management systeem te investeren. Alle redenen hebben te maken met mensen; klanten en medewerkers.

Reden 1: Met een workflow management systeem kun je de bijdrage van teamleden monitoren

Deze eerste reden start allereerst met een actuele vraag; is het niet zo dat veel ondernemers en managers geen voorstander van thuiswerken waren omdat ze dan de controle over het team dachten kwijt te zijn? Dat blijkt onterecht; een geïntegreerde workflow maakt het namelijk mogelijk om te monitoren wie wat gedaan heeft, onafhankelijk van de werkplek. Een workflowmanagement systeem zorgt voor de aansluiting tussen datgene wat uitgevoerd moet worden door teamleden en het werkproces. Het geleverde resultaat is wat telt en gemonitord kan worden. Het traditionele negen-tot-vijf denken doet veel minder ter zake.

Reden 2: Veiligheid bij leveringen van leverancier naar consument

Ongetwijfeld zal je zelf nu ook vaker online bestellen. Het pakket wordt bij aflevering op minimaal 1,5 meter afstand van jouw voordeur neergezet. Ondertekenen dat kan voorlopig niet op papier of de tablet van de pakketbezorger. Maar wat is dan het bewijs dat een en ander geleverd is? Interessant is om nu samen te onderzoeken hoe we in de ‘anderhalve-meter-samenleving’ omgaan met het afleverproces en of de handtekening niet op een andere digitale manier verkregen kan worden. Wij denken van wel. Dat is niet alleen veiliger voor pakketbezorgers, maar ook voor al onze klanten die met rechtstreeks klantcontact te maken hebben. Denk daarbij bijvoorbeeld aan schade experts of bedrijven met servicemonteurs die naar klanten toegaan.

Reden 3: Efficiënter werken, kosten besparen en meer klantcontact

Een slim workflow management systeem zorgt voor efficiënter werken, omdat alles wat nodig is om samen te werken geïntegreerd is. Online vergaderen is daar een bekend voorbeeld van. Daar waar normaal gesproken tijd en geld verspild werd in het verkeer blijkt dat we nu online veel meer klanten in dezelfde tijd kunnen bedienen.

Reden 4: Het faciliteert de wens op een betere werk-privé balans

Hoe meer alle bedrijfsprocessen in één systeem geïntegreerd zijn en vanaf elke plek benaderbaar zijn, hoe eenvoudiger het voor medewerkers wordt om een betere werk-privébalans te vinden. Stel dat je een complexe inrichting van je bedrijfsprocessen hebt en je deze allemaal verplaatst naar een thuiswerkplek, dan zou je weleens voor verrassingen kunnen komen te staan. Een slim workflowmanagement systeem zorgt voor eenvoud, gemak en rust vooral door de complexiteiten en onnodige componenten weg te nemen.

Wil je de mogelijkheden van een slim workflow managment systeem onderzoeken?

Neem dan contact met ons op. We plannen graag een online afspraak in voor een eerste kennismaking of presentatie om de belofte van ‘altijd en overal werken’ nu eindelijk eens waar te maken.

Het is er nu een uitstekend moment voor.
Direct contact? Bel (+31) (0)30 60 20 160