Je medewerkers en klanten vormen het kloppend hart van jouw organisatie. Zonder hun inzet; geen prestaties en omzet. Een betrokken én bevlogen medewerker zet net dat stapje extra. En een tevreden klant komt keer op keer bij je terug. En daar plukt jouw organisatie de vruchten van. Maar hoe weet je nou eigenlijk hoe die medewerker- en klanttevredenheid er echt voor staat? Eenvoudig, door het te vragen. Niet eens, maar regelmatig.
Bevlogen- en betrokken medewerkers
Wist jij dat bevlogen medewerkers energie krijgen van hun werk, zichzelf inzetten om te verbeteren en te ontwikkelen en graag voor hun collega’s klaarstaan? En dat betrokken medewerkers hart hebben voor de zaak en zichzelf bij de organisatie en de organisatiedoelen vinden passen? Wat daar het nut van is? Meer productiviteit, loyaler gedrag en minder ziekteverzuim. Dat samen zorgt voor maar liefst 22 procent meer rendement!
Durf te vragen
Beste ondernemer, wij adviseren je dan ook, alleen al om bovenstaande feiten, jezelf niet blind te staren op harde omzet. Belicht de zachte kant van jouw ondernemerschap eens wat meer. Vraag jouw medewerkers letterlijk wat ze van je vinden. Waar is ruimte voor verbetering? Voor je klanten geldt hetzelfde. Hoe denken zij nou echt over jou? Hoe vinden zij dat jij opereert in het veld? Hoe doe jij het op het gebied van service, communicatie, klantcontact en meer? Vraag het hen gewoon, zij hebben het antwoord. En daar pluk jij de vruchten van.
Niet eens, maar regelmatig
Ik hoor je denken, ach zo’n survey hebben we twee jaar geleden nog gedaan! Helaas, daar kom je hier niet mee weg. Je organisatie verandert voortdurend en de wereld om je heen ook. Pak dit ‘zachtere management’ regelmatig op. Alleen zo kom je ook regelmatig verder.
Wilt u meer weten?
Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier. Wij staan voor jou klaar.